Taktik Savaşları 9.15 Yama Notları
Bu sabah gelen yeni yama notlarında bizleri güzel haberler bekliyor. Dengeleme açısından yapılan en geniş çaplı yama diyebiliriz. Artık oyun sonlarında alınan hasarlar azaltılarak daha uzun süreli bir strateji yapabileceğiz. Ayrıca her şampiyona yapılan değişiklikler dengelemeyi sağlama adına işe yaradı gibi duruyor. İblisler artık daha güçsüz, Ninjalar yakında değişecek ve Korsan artık daha fazla altın veriyor. Ejderhalar ise artık büyüye karşı %83 dayanıklı hale geldi. Detayları aşağıda inceleyelim;
Galibiyet serileri eşikleri;
2/5/8 > 2/4/7 yani artık art arda 2-4-7 ‘lik bir seri şeklinde streak bonusu alabiliyoruz.
İblis
İblisler biraz fazla güçlendi; bu yüzden onları kontrol altında tutabilmek adına bazı ayarlamalara gidiyoruz.
İblis mana yakma özelliği: %25/50/85 ihtimal ⇒ %20/35/60 ihtimal
Ejderha
Ejderhaların yeteneklere karşı %100 bağışıklık kazanması, onlara karşı kullanabileceğiniz seçenekleri kısıtlıyor. Bu özelliği kaldırıyor ve değişikliği dengelemek için onlara savunmaya yönelik birkaç güçlendirme getiriyoruz.
Ejderha: Yeteneklere karşı %100 bağışıklık ⇒ Yeteneklere karşı %83 bağışıklık
Elementalist
Golemi biraz zayıflatmıştık; fakat elementalistlerin diğer takım kompozisyonlarında yer bulabilen ve güçlü şampiyonlar olmaya devam etmesini istiyoruz. Dolayısıyla bu şampiyonların yeteneklerini biraz güçlendiriyoruz.
Muhafız
Muhafızlar küçük de olsa oyunda bir yer edindi; ancak oyunun erken safhalarında tek başlarına başarılı olmaları biraz zor. Bu yüzden özellik ilavelerini güçlendiriyor ve muhafızların tek başlarınayken de biraz daha dayanıklı olmasını sağlıyoruz.
Muhafızlar: (2) Yük başına 40 Zırh ⇒ (2) Yük başına 50 Zırh Muhafızlar kendilerini güçlendirmez.
Şövalye
Şövalyeler mevcut durumda başlangıç için güzel ikililer oluşturabiliyor. Fakat dörtlü ve altılı gruplar halinde savaşmaya başladıklarında bu güç çabucak ortadan kayboluyor. Bu sebeple şövalyeliğin şanına yaraşır bir şekilde takımlarının tamamını korumalarını sağlıyoruz. Ufak fiskeler artık savunmanızı delemeyecek!
Şövalyeler normal saldırılardan gelen hasarın 20/40/80 kadarını engeller ⇒ Takımın tüm kaynaklardan gelen hasarın 15/30/55 kadarını engeller
Ninja
Eski ninja ilavesi epey büyük güçlenme sorunlarına sahipti. Özellikle de suikastçı ilavesiyle birleştiğinde çizgiyi biraz aşıyordu. Takımınızda tek bir ninja bulundurmanın da çekici bir seçenek olmasını istiyoruz. Ninjaların dördünü birden aldığınızdaysa her biri güçlü saldırı ve yetenek kullanıcıları haline gelmeli.
Ninja özellik ilavesi: (1) %40 SG/(4) %80 SG ⇒ (1) +40 SG ve YG / (4) +60 SG ve YG
Soylu
Soylu, güçlendirmesinin gerçekten güçlü olması gerekli; fakat büyü direnci eksikliği bunun önüne geçiyor. Bu sebeple özelliğe büyü direnci de ekliyoruz. Ayrıca güçlendirmelerini daha etkili kullanabilmeleri için, birçok soylunun saldırı hızı ve hasarını değiştiriyor ama ortalama hasarını koruyoruz.
Soylu: 100 Zırh / isabet halinde +35 Can ⇒ 60 Zırh ve Büyü Direnci / isabet halinde +35 Can
Garen: Dönerken hareketsiz kalmasına sebep olan bir hata giderildi. Beyblade’imiz geri döndü!
Korsan
Ekonomi üstüne kurulu stratejiler üstündeki etkilerinden korktuğumuz için korsanları muhtemelen biraz fazla zayıflattık. Sandıklardan çizme veya balık kılçığı çıkması ihtimalini azaltıyor ve bazı şampiyonlarda ayarlamalara gidiyoruz.
Korsan: Sandık başına ortalama altın: 1,6 ⇒ 1,75
Hiçlik Yaratığı
Bu yamada Hiçlik yaratıklarını yeniden tasarlıyoruz. Bu canavarlar, oluşturmak için büyük çaba gösterdiğiniz savunmaları bile yerle bir edecek kadar güçlü. Hiçlik’ten korkun!
Hiçlik yaratığı ilavesi: Tüm birimler rakibin zırhının %50’sini yok sayar ⇒ Hiçlik yaratıkları gerçek hasar verir
Yordle
Yordle’lar şu anda epey iyi bir noktada ama sakınma kabiliyetinin engellemesi gereken bazı şeyleri engellememesi can sıkıyor. Ufak bir ayarlamaya gidiyor ve yordle’ları diğer takım kompozisyonlarında da kullanabilmeniz için üç birimin sağladığı avantajı iyileştiriyoruz.
Yordle: (3) %25/(6) %60 Sakınma ⇒ (3) %30/(6) %55 Sakınma. İsabet etkilerinden de sakınır.
Diğer Şampiyonlar
Özellikleri dışında ayarlamalar getirdiğimiz birkaç şampiyon daha var: Blitzcrank’in yeteneğini ikinci kez kullanmasını daha olası hale getiriyoruz. Karthus’u biraz daha korkutucu olacak şekilde değiştiriyoruz. Yasuo beş altınlık bir şampiyon olmasına rağmen, rakipleri havalı bir şekilde tek başına katledemiyor, bu yüzden onu biraz güçlendiriyoruz. Son olarak, Ashe ve Kindred’ın yeterince etkili olmadığını düşünüyoruz; dolayısıyla bu şampiyonların hasarını arttırıyoruz.
Blitzcrank’in manası: 150 ⇒ 125
Ashe’in saldırı gücü: 60 ⇒ 65
Kindred’ın saldırı gücü: 55 ⇒ 60
Morgana: 0,35 saniye yetenek kullanım süresi ⇒ Diğer şampiyonlarla uyumlu olması için 0,5 saniye yetenek kullanım süresi
Yasuo’nun saldırı gücü: 65 ⇒ 75
Karthus’un yetenek hasarı: 350/600/850 ⇒ 400/700/1000
Karthus’un yeteneğinin hedef aldığı rakip sayısı: 4/7/10 ⇒ 5/9/13
Eşyalar
Demir Solari’nin Broşu yeniden tasarlandı. Çatışmanın başında değerli kalkanlar vermeye devam ediyor ama bunlar artık kalıcı değil.
Demir Solari’nin Broşu kalıcı 200 Kalkan verir ⇒ Demir Solari’nin Broşu 4 saniyeliğine 250 Kalkan verir
İyon Kıvılcımı hasarı: 200 ⇒ 150
Sustur etkisinin süresi: 5 saniye ⇒ 3 saniye
Statikk Hançer hasarı: 100 ⇒ 90
Netlik ve Görsel Efekt Değişiklikleri
Akali: Yeteneğinin görsel efekti, gerçek isabet alanını daha doğru temsil edecek şekilde ayarlandı.
Gangplank: Fıçıların yerleştirilme mantığı iyileştirildi ve fitilleri ateşlendikten sonra Gangplank katledilse bile patlıyorlar.
Kayle: Kullanım görsel efekti eklendi ve normal saldırısının atış görsel efekti ayarlandı.
Kennen: Yeteneğini kullanırken oynatılan animasyon değiştirildi.
Morgana: Yetenek kullanma süresi, diğer şampiyonlarla uyumlu olacak şekilde değiştirildi.
Sejuani: Yeteneğini kullanırken oynatılan animasyonu değiştirildi.
Volibear: Kritik vuruş gerçekleştirdiğinde oynatılan animasyon değiştirildi.
Giderilen Hatalar
Rek’Sai artık gömülü haldeyken de Kefaret tarafından iyileştiriliyor.
Darkin eşyası artık çatışma sırasında bir iblise verildiğinde mana sağlamıyor.
Vayne artık Shen’in Ruh Sığınağı’nın içindeki birimlere Gümüş Ok uygulamıyor.
Donmuş Yürek artık kullanıcısı satıldığında bir tur boyunca bozulmuyor.
Ejder Pençesi artık gerçek hasar veren şampiyon yeteneklerinin hasarını azaltmıyor.
Oyna düğmesi sizi yeniden bir önceki oyunda oynadığınız sıraya geri getiriyor (bu yamanın en önemli değişikliği olabilir).
Sesli sohbet ve grup birden fazla karşılaşma boyunca sürdürülebiliyor.