VALORANT Silah Rehberi

VALORANT Silah Rehberi

Sinan Koyuncu Sinan Koyuncu 09-04-2020

Herkesin merakle beklediği Riot Games’in FPS oyunu VALORANT, sonunda kapalı betasına kavuştu. Her gün binlerce yeni kişinin deneyimlediği oyunda, hangi silahlar ne işe yarıyor, nerede kullanmalıyız gibi soruların cevabını bulacağınız VALORANT Silah Rehberi’ne hoş geldiniz. Hazırsanız başlayalım.

Beylik Silahlar

Classic: Her iki takımında default olarak elinde bulunan tekli pistol. Birincil atış seçeneğiyle normal bir şekilde ateş eden silah, ikincil atışı kullandığınızda üçlü olarak ateş ediyor. Oynayış stilinize göre ilk rountlarda tercih edilebilir fakat half-buy’lar esnasında kullanılmasına sıcak bakmıyorum.

Shorty: En kısa tabiriyle pistol-shotgun. İçerisinde 2 mermi bulunan Shorty, yakın mesafeden etkili olabiliyor. Rakiplerinizin dibinden çıkıp onları öldürmek istiyorsanız kullanılabilir. Fakat 1 mermisini dahi kaçırdığınızda öldünüz demektir.

Frenzy: Otomatik tabanca. Seri atışıyla zaman zaman tercih edilen Frenzy, seri atışıyla yakın mesafeden oldukça etkili. Uzun mesafede hem hasar olarak düşüyor hem de kontrolü çok zorlaşıyor. Bu silahı tercih ettiyseniz rakibinizle kısa mesafeden temas kurmayı unutmayın.

Ghost: CS:GO oyuncularının yakından tanıdığı USP-S. Kalkansız rakibe HS attığınızda tek mermiyle öldüren Ghost, rahat kontrol edilmesi, yüksek hasarı ve susturucusuyla birlikte tercih edilebilir. Özellikle aiminize güveniyorsanız ilk rountta kullanılabilir.

Sheriff: Oyundaki en pahalı Pistol olan Sheriff, aynı zamanda kullanması en zor tekli tabancalardan biri. Yüksek risk yüksek kazanç mantalitesini benimseyenler için bolca tercih edilen silah, rakibinin kalkanlı olup olmamasına bakmaksızın, kafadan vuruşa tek atıyor. Silahın atış hızının düşük olması nedeniyle, atışınızı kaçırdığınız takdirde dezavantajlı duruma düşüyorsunuz.

Hafif Makineliler

Stinger: Stinger, çok kısa sürede çok fazla mermi atmasıyla ön plana çıkıyor. Fakat sprey kontrolü üçüncü mermiden sonra çok zorlaşıyor. Uzun mesafeden ise hem kontrolü imkansız hale geliyor hem de hasarı çok düşük oluyor. Stinger, scope’u ile birlikte kullanıldığında ise “Burst” moduna geçiyor ve 4’er 4’er atış yapmaya başlıyor. Kısa mesafede scope’suz, uzun mesafede ise scopu’lu bir şekilde kullanılabilir.

Spectre: Oyundaki bir diğer SMG olan Spectre,  Stinger’a göre daha yavaş fakat daha kontrol edilebilir. Aynı zamanda daha fazla hasar vuruyor. Sprey kontrolü daha kolay olan Spectre, uzun mesafe için biraz daha ön plana çıkabiliyor. Fakat unutmayalım ki silahların hasarları mesafenin uzaklığına göre değişiklik gösteriyor. O yüzden uzun mesafede SMG kullanmak avantajlı değil.  Scope özelliği ile birlikte biraz daha yavaşlayan Spectre, daha kontrol edilebilir bir silah haline geliyor.

Shotgun

Bucky: Oyunlarda alışık olduğumuz klasik pompalı, VALORANT’ta Bucky ismiyle karşımıza çıkıyor. İki farklı atış seçeneği bulunan Bucky’de, birincil atışta mermiler dağınık giderken ikincil atışta toplu bir şekilde aim aldığınız noktaya gidiyor.

Judge: Otomatik pompalı. Bucky’e göre çok daha hızlı olan Judge, Bucky’nin aksine tek bir atış seçeneği sunuyor. Yere eğilerek ateş ettiğinizde ise daha isabetli bir şekilde silahı kullanabiliyorsunuz.

Tüfekler

Bulldog: Oyundaki en ucuz tüfek. Atış hızı yavaş, hasarı çok yüksek değil. Scope açıldığında ise “burst” moduna geçiyor ve üçlü üçlü ateş ediyor.

Guardian: Diğer tüfeklerden farklı olarak Guardian’da taramak mümkün değil. PUBG’deki Mini-14 silahına benzetebiliriz. Mermilerin tek tek sıkılması gerekiyor, eğer spam yapılırsa mermilerin gittiği yerler saçma bir hal alıyor. Eğer rakibinizin kafasına denk getirirseniz, tek vuruşta rakibi öldürüyor.

Phantom: Oyundaki iki ana tüfekten birincisi. Bir silaha benzetmek gerekirse M4A1-S diyebiliriz. Diğer ana tüfek olan Vandal’a göre çok daha seri ve kontrolü daha kolay. Fakat hasarı mesafe arttıkça düşüyor ve kafaya tek mermi atmıyor.

Vandal: Ana tüfeklerin ikincisi. Mesafe fark etmeksizin kafaya tek atıyor. Kontrolü çok daha zor ve Phantom’a göre daha yavaş. Fakat hasarı en yüksek tüfek konumunda. Scope’lu kullanıldığında atış hızı düşüyor ve kontrolü biraz daha kolaylaşıyor.

Sniper

Marshal: Scout adıyla bilinen nişancı tüfeğinin oyundaki hali. Diğer oyunlardaki en büyük fark ise Marshal kullanırken crosshair’iniz kaybolmuyor. Yani scope açmadan da bu silahı kullanabilirsiniz. Alışılagelmişin dışında seri bir şekilde ateş edebiliyor. Kafaya vurduğunuzda her türlü tek atıyor. Eğer rakibiniz kalkansızsa, vücuda vurduğunuz bir mermi de rakibinizi öldürüyor.

Operator: Oyunumuzun AWP’si işte bu. Çift scope’a sahip Operator, mesafe tanımaksızın, rakibinizin gövdesine ve kafasına vurduğunuz takdirde rakibiniz ölüyor. Eğer ayağa isabet ettiyse ve karşınızdakinin büyük kalkanı yoksa yine öldürüyor.

Ağır Silahlar

Ares: Oyundaki ağır makineli silahların birincisi. Çok seri ateş ediyor fakat taşıması çok ağır. 50 mermilik şarjörüyle uzun süre çatışmada kalabiliyor ama tahmin edileceği üzere kontrolü çok zor ve tercih edilmesi çok düşük bir ihtimal.

Odin: 100 mermilik şarjörüyle kontrolü neredeyse imkansıza yakın. Eğildiğinizde daha kontrol edilebilir bir hal alıyor fakat bunun da rekabetçi oyunda tercih edileceğini zannetmiyorum.


Comment Empty

Henüz bir yorum yapılmadı.

0 yorum