Flank Esports - Yeni Nesil Espor Medyası
Espor Haberleri Taktik Savaşları’nda 9.18 yama notları yayınlandı

Taktik Savaşları’nda 9.18 yama notları yayınlandı

İlk çıktığında büyük bir hype yaratan, her ne kadar kendisine olan ilgi düşse de taktik ve Leauge of Legends sevenlerin göz bebeği Taktik Savaşları’nın devrim niteliğindeki 9.18 yama notları yayınlandı. İşte karşınızda yama notlarıyla beraber gelen önemli değişiklikler:

 

Gizemli Kutu Sistemi

Eşyaların PvE turlarında nasıl dağıtıldığını değiştirdik. Amacımız oyundan oyuna sunulan deneyimin çeşitliliğini arttırmak ama bir yandan da tek bir oyunun daha adil şekilde ilerlemesini sağlamak.

  • Yaygın kutular altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
  • Sıra dışı kutular eşya bileşeni, altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
  • Nadir kutular Spatula, tamamlanmış eşya, altın, şampiyon veya Yetiş Neeko içeriyor.
  • Her oyuncu tek bir oyunda yaklaşık olarak aynı sayıda kutu kazanıyor.
  • Her oyuncu tek bir oyunda yaklaşık olarak aynı sayıda eşya bileşeni kazanıyor. 

Bu değişiklik ile birlikte oyundaki şans faktörü biraz da olsa azalmış bulunuyor.

 

Yetiş Neeko

  • Bunu bir şampiyona vererek onun bir yıldızlı kopyasını oluşturabilir ve yedek kulübenize ekleyebilirsiniz. Yetiş Neeko tek kullanımlıktır.

‘’Yetiş Neeko’’ eşyası ise oyuncular tarafından büyük bir merakla bekleniyor.

 

SİSTEMLER

XP Ayarlamaları

Yeni ganimet sistemiyle birlikte, kazandığınız altınların biraz artmasından ötürü, seviye atlamak için gerekli olan XP miktarında bazı ayarlamaları gidiyoruz.

  • • 5. Seviye: 10 XP ⇒ 12 XP
  • • 6. Seviye: 18 XP ⇒ 20 XP
  • • 7. Seviye: 30 XP ⇒ 32 XP
  • • 8. Seviye: 46 XP ⇒ 50 XP
  • • 9. Seviye: 64 XP ⇒ 70 XP

Artık Level atlamak için daha çok XP’ye ihtiyaç var.

Şampiyonların Aşamalara Göre Düşme İhtimalleri

Farklı seviyelerde farklı aşamadaki şampiyonların çıkma ihtimalinde bazı ufak ayarlamalar yaptık. Bu şekilde oyunların erken, orta ve ileri safhalarının daha net bir şekilde ayırt edilebilmesini hedefliyoruz.

  • Aşamalara göre 3. Seviye: %65/%30/%5/%0/%0 ⇒
    %70/%25/%5/%0/%0
  • Aşamalara göre 5. Seviye: %37/%35/%25/%3/%0 ⇒
    %35/%35/%25/%5/%0
  • Aşamalara göre 6. Seviye: %24,5/%35/%30/%10/%0,5 ⇒
    %25/%35/%30/%10/%0
  • Aşamalara göre 9. Seviye: %10/%15/%35/%30/%10 ⇒
    %10/%15/%33/%30/%12
  • Diğer seviyelerdeki oranlar değişmedi.

 

Şampiyon Havuzunun Boyutu

Pek çok oyunda 2 yıldızlı 3. aşama şampiyonlarla karşılaşıyoruz; dolayısıyla fazla tercih edilmeyen taktikleri izleyen oyuncuları ödüllendirmek için havuzun boyutunu küçültüyoruz.

  • Havuzdaki 3. aşama şampiyonlar: 21 ⇒ 18

3. aşama şampiyonları 3. seviye yapmak artık daha zor.

 

Biriken Eşya Etkileri ve Netlik

Etkilerinin mantıklı bir şekilde birikmesi için eşyaları gözden geçirdik ve etkisi birikmeyenleri bildiğinizden emin olmak istiyoruz. Etkisi birikmeyen bir eşyaya sahip şampiyona aynısından vermek, eşyanın ganimet bölümüne geri gitmesine sebep oluyor. Bir eşyanın özel olup olmadığını ipuçlarında görebiliyorsunuz. Aşağıdakilerin hepsi, etkisinin birikmesini istemediğimiz eşyalar.

  • Youmuu’nun Hayaletkılıcı
  • Şövalyenin Adağı
  • Donmuş Balyoz
  • Yuumi
  • Mahvolmuş Kralın Kılıcı
  • Darkin
  • Hayalet Dansçı
  • Morellonomikon
  • Kırmızı Güçlendirme

Riot’tan bize ufak bir bilgilendirme ve yardım.

 

ŞAMPİYONLAR

Aşama=Altın Değeri

1. Aşama

  • Camille’in saldırı gücü: 50 ⇒ 55
  • Elise’in örümcek yavrularının saldırı gücü: 50 ⇒ 60
  • Graves’in zırhı: 20 ⇒ 30
  • Kassadin’in saldırı gücü: 55 ⇒ 50
  • Kha’Zix’in başlangıç manası/toplam mana: 0/50 ⇒ 0/65

 

2. Aşama

  • Pyke’ın başlangıç manası: 75 ⇒ 50
  • Twisted Fate’in canı: 450 ⇒ 500
  • Twisted Fate’in mavi kartının verdiği mana: 20/35/50 ⇒ 30/50/70

 

3. Aşama

  • Evelynn’in infaz eşiği: %65 ⇒ %50
  • Evelynn’in infaz hasarı çarpanı: 3/5/7 ⇒ 3/4/5
  • Katarina’nın manası: 0/100 ⇒ 0/85

 

4. Aşama

  • Akali’nin yetenek hasarı: 150/275/400 ⇒ 200/350/500

 

5. Aşama

  • Anivia’nın yetenek süresi: 8 saniye boyunca 800 Hasar ⇒ 6 saniye boyunca 800 Hasar
  • Pantheon’un canı: 1000 ⇒ 850
  • Pantheon’un saldırı gücü: 80 ⇒ 75

 

EŞYALAR

  • TEK Kılıcı’nın saldırı gücü: 20 ⇒ 15
  • Donmuş Yürek’in zayıflatma süresi: 2,875 saniye ⇒ 4 saniye
  • Demir Solari’nin Broşu’nun kalkan miktarı: 6 saniyeliğine 250 ⇒ 7 saniyeliğine 300
  • Kılıç Kıran’ın silahsız bırakma ihtimali: %25 ihtimalle 4 saniye ⇒ %33 ihtimalle 3 saniye
  • Karayel’in sürgün etme süresi: 5 saniye ⇒ 6 saniye
  • Morgana’nın yeteneği artık çağrılan yaratıklar ve tarafsız canavarlar üstünde de tutarlı şekilde çalışıyor.

 

GİDERİLEN HATALAR

Yamanın kabarık olan kısımlarından biri de Giderilen Hatalar.

  • Morgana’nın yeteneği artık çağrılan yaratıklar ve tarafsız canavarlar üstünde de tutarlı şekilde çalışıyor.
  • Zeke’nin Sancağı ve Demir Solari’nin Broşu, hextech özelliğinin ardından yeniden devreye girdiğinde güçlendirmelerini artık rakip birimlere vermiyor.
  • Kha’Zix’in yeteneği 3 Hiçlik yaratığı özelliği etkinken her zaman gerçek hasar veriyor.
  • Luden’in Feryadı artık bir yeteneğin ana hedefine doğru şekilde isabet ediyor.
  • Camille’in yeteneği: Evelynn artık yeteneğini kullanarak sabitleme etkisinden kaçamıyor.
  • Camille’in yeteneği: Shyvana artık dönüşmeden bütün manasını kaybetmek yerine, dönüşüp olduğu yerde kalıyor.
  • Camille’in yeteneği: Pantheon ve Vi artık sabitken kendi yeteneklerini kullanamıyor.
  • Donmuş Balyoz’un ipucu, sağladığı ilave canı artık doğru şekilde gösteriyor.
  • Darkin’in ipucu, sağladığı ilave manayı artık doğru şekilde gösteriyor.
  • Ağır Yara’nın ipucu, iyileştirmenin %100’ünü değil, %80’ini engellediğini belirtiyor.
  • Manası kilitlenen iblisler artık özellikleri aracılığıyla mana kazanamıyor.
  • Brand’in yeteneği istenilenden iki kez daha fazla sıçrıyordu. Artık doğru sayıda sıçrıyor.
  • Rek’Sai’nin istenilenin yarısı kadar iyileşmesi hatası giderildi.

 

MÜZİK

Yama notlarının dışında bizi bekleyen yeni bir müzik var.

Yeni Müzik 

Taktik Savaşları’nın yeni müziği, oyunun içinde bulunduğunuz aşamaya göre değişiyor. Mesela hazırlık evresinde çalan sakin ve basit müzik, çatışma evresinde hızlanıyor ve savaşa uygun bir hale geliyor. Ayrıca müziğin 3 farklı bölümü var: İlk bölüm, oyunun başlangıcından ilk oyuncu elenene dek sürüyor. İkinci bölümse bu kısımdan, sadece üç oyuncu kalana kadar oynatılıyor. Son bölümse oyunun sonuna dek devam ediyor.

Şansınız bol olsun 🙂