Karantinada dijital alışkanlıklarımız nasıl değişti? Espor eğilimi artış gösterdi!

Karantinada dijital alışkanlıklarımız nasıl değişti? Espor eğilimi artış gösterdi!

Atalante Atalante 27-04-2020

Karantina günleri insanların birçok alışkanlığını değiştirmesinde etkili oldu. Evde daha fazla izole vakit geçiren insanlar kendisini dijital dünyanın nimetlerine bıraktı. Telefon, bilgisayar, oyun konsolları gibi dijitale bağlanmayı sağlayan araçlarla geçirilen zaman artış gösterdi. Zira yapılan araştırmaların raporları da bunu doğruluyor.

We Are Social’ın yeni yayımladığı COVID-19 Nisan ayı dijitalleşme raporuna göre rakamlar önceki aylara göre oldukça yüksek. Geçen yılın aynı dönemine göre de oldukça önemli bir artış olduğu görülüyor. Bu süreçte biraz önce de bahsettiğimiz gibi insanlar evde kaldıkları vakitte kendisini ‘’oyunlara’’ verdi.

Karantina günlerinde biz de sizler için birçok oyun önerisi ve incelemesi yazmıştık. Buradan ulaşabilirsiniz. Bunun yanında gelelim oyun rakamlarına.

Özellikle mobil oyunların tercih edildiği karantina sürecinde espor eğilimlerinin de artış gösterdiği görülüyor. Burada espor müsabakalarının çevrim içi ortama taşınması ve bazı spor müsabakalarının da dijitalleşerek çevrim içi yayın yapması ‘’espor’’a olan ilgiyi artırmış durumda.

Hatta GlobalWebIndex verileri, mevcut karantina öncesinde bile dünyadaki internet kullanıcılarının 5'inden 4'ünün zaten herhangi bir platformdaki oyunları oynadığını gösteriyor.

Bununla birlikte, App Annie'nin yeni verilerine baktığmıızda karşımıza mobil oyunların indirilmesindeki önemli yükseliş görülüyor. Mart 2020'de haftalık mobil oyun indirmelerinin 2019'un son çeyreğindeki haftalık ortalamalara göre yüzde 30 artış gösterdiğini ve dünyanın dört bir yanındaki insanların her hafta bir milyardan fazla oyun indirdiğine işaret ediliyor.

Toplamda, mobil kullanıcılar bu yılın ilk üç ayında 13 milyardan fazla oyun indirdi ve geçen yılın aynı dönemine göre mobil oyunlara ve oyun içi satın alma işlemlerine 17 milyar dolara yakın harcama yaptı. Bu rakamlar 2019 yılının son üç ayıyla kıyaslandığında harcamaların yüzde 5 artış gösterdiği görülüyor.

Yine GlobalWebIndex verilerine göre dünya çapındaki oyun oynama yaş aralığı da oldukça yükseldi. Rakamlara göre 16 yaş ile 64 yaş arasındaki internet kullanıcılarının neredeyse 3’te 1’inden fazlası son birkaç hafta içinde oyun oynamaya daha fazla zaman ayırmaya başladı.

Raporda özellikle 16 ila 24 yaşları arasındaki erkek internet kullanıcılarının yüzde 43'ü oyun oynamaya daha fazla zaman harcadıklarını belirtiyor.

Yine rakamlara göre canlı yayın oyun ve espor müsabakaları gibi yayınların izlenme oranları ise kadınlarda yüzde 8 artmışken erkeklerde bu oran yüzde 14’e kadar çıkmış durumda.

Peki insanlar en çok hangi cihazlarla oyun oynadılar?

Rakamlar oyunları herhangi bir cihaz ile oynayanların sayısını yüzde 80 olduğunu gösteriyor. Bunun yanında ikinci sırada tahmin edeceğiniz gibi yüzde 69 kullanımla akıllı telefonlar alıyor. Üçüncü sırada ise bilgisayarlar yüzde 40 oranında tercih ediliyorken, oyun konsolları yüzde 26’lık kesim tarafından tercih ediliyor.

En az ise tabletler üzerinden oynanan oyunlar kullanıcıların yüzde 19’unu kendisine çekmiş durumda.


Comment Empty

Henüz bir yorum yapılmadı.

0 yorum