Günahım Neydi: Anthem

Günahım Neydi: Anthem

Yetkin Koç Yetkin Koç 30-07-2019

Bizi hayal kırıklığına uğratan oyunlar serimizde bu hafta Anthem’ı ele aldık. Her ne kadar oyunun yapımcısı Dragon Age, Mass Effect, Baldur’s Gate gibi yapımların yapımcısı olsa da Bioware’in bu oyunu neredeyse herkes için gerçek bir hayal kırıklığı oldu. Belki beklentiler çok yüksek tutuldu belki de oyunun yapım aşamasında beklenmedik sorunlar oluştu, problemin kaynağı her ne olursa olsun bizim kararımız bu oyun gerçek bir hayal kırıklığı oldu.

Anthem, multiplayer bir aksiyon role-play oyunudur ve dünya çapında Windows, PlayStation 4 ve Xbox One platformları üzerinden 22 şubat 2019’da piyasaya sürülmüştür. İsmi olmayan bir gezegende yer alan Freelancerlar insanlığı şehirlerin duvarlarının dışındaki tehditlerden korumak için “exosuit” adlı oldukça güçlü kostümleri giyerler. Oyunun adı, “Anthem of Creation” denilen oyundaki olağanüstü teknoloji, fenomen ve tehditlerin çoğundan sorumlu olan güçlü ve gizemli güçten geliyor. Oyunun ana hikayesinde Freelancerlar kötü niyetli Monitor’un Anthem’ın kontrolünü ele geçirmesini durdurmakla görevlidir.

Oyundan yeteri kadar bahsettiğimize göre şimdi gelelim oyunun kötü yanlarına. Anthem’ın hayal kırıklığı olmasının en büyük sebeplerinden biri uçma mekaniğini başaramamış olması. Bize harika tanıtılan uçma animasyonu ve mekaniği neredeyse hiç olmamış. Diğer büyük problemlerden bir diğeri ise hepinizin tahmin ettiği gibi optimizasyon sorunu. Sadece PC’lerde değil aynı zamanda konsollarda da optimizasyonu problemli olan bu oyun ilk sürümünde bu hatalardan dolayı neredeyse oynanacak halde bile değildi. Bunların dışında, oyun çeşitli exosuitler sunamamış ve görselliği oyun içerisinde iyi aktaramamış. Ana hikayesi ise oyunun başından sonuna kadar kopuk işlenmiş ve kontroller oldukça zor ve kötü ayarlanmış. Bizce bu sebepler bu kadar büyük prodüksiyonlu bir oyunun bekleyenlerini hayal kırıklığına uğratmaya yeter.

 

Oyun dünyasının en köklü RPG yapımcılarından biri olan Kanada merkezli BioWare 1995 yılında kurulduktan sonra ilk oyunları olan Shatered Steel'ı 1996 yılında piyasa sürmüştü. Ancak firmanın gerçek anlamda ilk başarılı çalışması, Baldur's Gate olmuştu. Daha sonra Neverwinter Nights, KOTOR, Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age gibi birbirinden başarılı yapımlara imza atan BioWare, Mass Effect: Andromeda'ya kadar dünyanın en iyi RPG geliştiricilerinden biri olarak görülüyordu. Ancak Andromeda'nın satışa sunulması ile birlikte BioWare için işler ters gitmeye başladı. BioWare ise bir kaç güncelleme ile Mass Effect: Andromeda'yı kurtarmaya çalışsa da kısa süre içerisinde pes etti ve oyun için planlanan DLC'ler ve içerikler de iptal edilmek üzere Mass Effect Andromeda kaderine terk edildi. Bu yaşananlardan sonra BioWare piyasaya ses getiren Destiny ve The Divison gibi oyunların kitlesini hedefleyen Anthem’ı bizlere oldukça etkileyici bir şekilde sunup oyuncuları Andromeda felaketine rağmen umutlandırmayı başardı ama maalesef beklentileri karşılayamadı ve birçok hayran hayal kırıklığına uğradı...


7 yorum
Username
Batualp Aktürk

iyiymiş

Username
Furkan Yiğit Zanbak

Q

Username
Taner Mercan

Z

Username
Ahmet Özdemir

D

Username
Çağatay Eren

👏

Username
Yusuf Eren

👍👍

Username
Emrah Koyuncu

👌👍🏻