Efsanelerin Doğuş Hikayesi; Overwatch

Efsanelerin Doğuş Hikayesi; Overwatch

Sinan Koyuncu Sinan Koyuncu 15-06-2020

Çıkış yaptığı sene “Yılın En İyi Oyunu” ödüllerini bir bir toplayan Overwatch, oyun mekanikleriyle ve görselliğiyle diğer FPS yapımlarından kendini ayırıyor. Ülkemizde espor olarak çok fazla tutunamasa da yurt dışında popülerliğini devam ettiren oyunun hikayesi ise başarısızlıktan geliyor.

Blizzard deyince birçoğumuzun aklına gelen ilk oyun World of Warcraft oluyor. Yarattığı evren ile rakipsiz ve yıllardır tahtını kaybetmeyen WoW, şirketin en büyük başarısı olarak adlandırabilir. Overwatch’un çıkış hikâyesi de işte bu başarıdan geliyor.

World of Warcraft’ın geldiği yerden memnun olan Blizzard, piyasaya yeni bir MMORPG oyunu sürmek için kolları sıvıyor. Firma, hem çıkartılacak olan yeni rol yapma oyununun hem de WoW’un aynı pazarda yaşamını sürdürebileceğine inanıyor. Titan adlı bu proje, 2007 yılında geliştirilmeye başlıyor.

Bazı zamanlar olur, kafandakileri kâğıda döktüğünde düşündüğün kadar iyi olmaz. İşte Titan’ın da öyle bir proje olduğu anlaşılıyor. Anlaşılmasına anlaşılıyor fakat aradan 7 yıl geçmiş oluyor. Titan 2013 yılında iptal ediliyor. Blizzard’ın kurucu ortağı Titan’dan bahsederken, “Yeniden dizayn ettikten sonra bile eğlenceyi ve tutkuyu bulamadık.” ifadelerini kullanıyor.

Titan 2013 yılında iptal edildi. Fakat 2014 yılına kadar kamuoyuna açıklanmadı. Bu projede çalışan 140 kişinin 80’ni direkt olarak farklı Blizzard projelerine transfer edildi. 20’si geçici olarak diğer projelere konuldu. Kalan 40 kişiye ise yeni bir proje tasarlamaları için 6 hafta verildi. Aksi takdirde diğer Blizzard projelerine atanacaklardı.

Toplanan ekip, pazarda nasıl başarılı olacaklarını düşünmek yerine Blizzard’ın şimdiye kadarki başarısının asıl nedenine odaklandı. Beyin fırtınasıyla ortaya atılan fikirlerin ardından, bir FPS oyunu çıkartmaya karar verildi. FPS janrasında hala geliştirilebilecek şeyler olduğunu bilen Jeff Kaplan, Team Fortress’taki  “rocket jumping” ve “grappling hooks” mekaniklerinin ve MOBA oyunlarındaki kazanmak için takım oyununa ihtiyaç duyulmasının yeni oyunda yer almasına karar verdi.

Metzen, Titan’ın iptali sonrası ekibin moralinin çok bozulduğunu ve özellikle geriye kalan küçük grubun bir sonraki projenin başarıya ulaşması için elinden gelen her şeyi yaptığını, en küçük detaya kadar birbirleriyle yardımlaştıklarını belirtiyor. Herkes başarmak istiyordu.

Overwatch planlanırken, o dönemlerde çıkış yapan Call of Duty, Battlefield, Fallout 4 ve The Last of Us oyunları gibi “karanlık” bir ortam yerine daha pozitif, daha aydınlık ve hikâyeye odaklanan bir oyun düşünülmüş.

İptal edilen Titan projesi, Overwatch’un temelini oluşturuyor. Her ne kadar farklı türde oyunlar olsalar da Titan için yapılan konsept çalışmaları, kahramanlar, oyuncu avatarları gibi çalışmalar, Overwatch’ta değişikliğe uğrayıp kullanılıyor. Tasarlanan Titan sınıfları, Overwatch kahramanlarına dönüştürülüyor ve hikayeleri yeni den düzenleniyor. Ekip, Crossroads konseptlerinden de esinleniyor.

Oyunun ilk yaratılan kahramanı Tracer, ilk haritası ise Temple of Anubis oluyor. Tracer aslında Titan’da da kullanılması planlanan kahramanlardan biri. Oyun daha sonra Widowmaker, Reaper ve Pharah ekleniyor. Oyunun asistan yöneticisi Aaron Keller, o zaman bile oynanış mekaniklerinin şimdiki haline çok yakın olduğunu söylüyor. Kahramanları tasarlamayı bitiren ekip, onların arka plan hikâyelerini de Blizzard ekiplerinden destek alarak tamamlıyor ve Ekim 2015’de oyunu piyasaya sürüyor.

Oyunun popülerliği düşüyor!

Overwatch çıkış yaptığı ilk dönemlerde oldukça popülerdi. Neredeyse dünyanın her yerinde oynanıyordu ve Twitch üzerinde ilk ay en tepeye oturmuştu. Fakat oyun her geçen yıl oyuncu kaybetti. Şu anda Twitch üzerinde en fazla izlenen ilk 10 espor oyunu arasına dahi giremiyor. Bunun en büyük sebebi, oyunu izlemenin zor olması. Eğer oyun hakkında bir fikriniz yok ise neler olup bittiğini anlamıyor, dolayısı ile zevk alamıyorsunuz.  İzleyicinin yanı sıra oyunu oynayanların sayısı da gittikçe azalıyor.

Overwatch’un anlık olarak kaç bin oyuncu tarafından oynandığı açıklanmıyor. Bilinen tek sayı, 40 milyondan fazla satış gerçekleştirmiş olması.

Oyunun Versiyonları

Overwatch neredeyse bütün platformlarda bulunuyor. 2016 yılında Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkış yapan oyun, 2019 yılında Nintendo Switch için de çıkış yaptı. Şu anda oyunu PC için almak isterseniz iki farklı paket mevcut. Standart Edition ve Legendary Edition. Legendary Edition, standart pakete göre daha fazla oyun içeriği ve diğer Blizzard oyunlarında farklı eklentiler sunuyor.

Oyun içi satın alımlar

Overwatch, bünyesinde herhangi bir “pay to win” ögesi bulundurmuyor. Oyundaki karakterlerin tamamı ücretsiz. Oyun içi satın alımlarda elde edilen tek şey kozmetik ürünleri, yani karakterlerin ve silahların kostümleri vb. Oyunda hazine sandıkları bulunuyor. Bu sandıkları açarak kostümleri ya da oyun içi para elde edebiliyorsunuz.


Comment Empty

Henüz bir yorum yapılmadı.

0 yorum