Efsanelerin Doğuş Hikayesi; League of Legends

Efsanelerin Doğuş Hikayesi; League of Legends

Sinan Koyuncu Sinan Koyuncu 28-05-2020

Dünyanın en popüler oyunları arasındaki yerini yaklaşık 10 yıldır koruyan League of Legends’ın yaratım hikâyesi inişler ve çıkışlarla dolu. Peki iki hayalperest arkadaşın başarıya ulaşan yolculuğu nasıl başladı? LoL, hayatlarımıza nasıl girebildi?

League of Legends Nedir?
League of Legends takım odaklı bir strateji oyunudur. Amaç, takım arkadaşlarınla birlikte rakibin üssünde yer alan merkezi onlardan önce yıkmaktır. 5’e 5 oynanan bu oyunda, herkes kendisine ait bir şampiyon seçer ve oyun içerisinde bu şampiyonunu güçlendirir. Kendisine ait farklı yetenekleri olan şampiyonlar, minyon olarak adlandırılan küçük askerleri, rakipleri, kuleleri ve orman kamplarını keserek altın kazanır. Bu altınlarla da marketten eşya satın alarak kendilerini güçlendirir.

Güney Kaliforniya Üniversitesinde sınıf arkadaşı olan Marc Merrill ve Brandon Beck, o zamanlar keyifle oynanan ve yenilikçi özellikleriyle oyuncuların dikkatini çeken Defense of Ancients (Dota)’ın aşığı iki genç. Warcraft 3’ün bir modu olarak hayata geçirilen Dota, MOBA türünün ilk örneği. Bu türe olan hayranlığını gizlemeyen iki arkadaş, bu türde yeni bir oyun yapma istekleri üzerine bol bol birbirleriyle konuşurlar.

Fakat o zamanlar ne Marc’ın ne de Brandon’ın oyun dizaynı hakkında bir bilgisi vardır. Bu sorunun üstesinden nasıl gelebileceklerini düşünürken, akıllarına üniversite içerisinde bir DOTA turnuvası düzenlemek gelir. Böylece oyunu oynayan diğer oyuncularla tanışabilecek ve içerisinde oyun tasarımı bilgisine sahip öğrenciler varsa onlarla tanışabileceklerdir.

Brandon ve Marc’ın düzenledikleri DOTA turnuvası, istediklerini tam karşılayamasa da, hayatlarını değiştirecek gün oldu ve henüz onlar bunu farkında değillerdi.

Riot Games'in ilk ofisi Eylül 2006 Santa Monica’da açıldı!
Ofisi dediğime bakmayın, bir binanın altında ufak bir dükkân diye adlandırıyor Marc, ilk ofislerini.

Paul Bellezza (Riot Games’in ilk stajyeri), Jeff Jew adlı öğrenciyi Marc ve Brandon ile tanıştırdı. Marc, DOTA tarzı bir oyun yapmak istediklerini söyledi ve Jeff’i görüşmeye çağırdı. Jeff, ofise gelir ve üçlü arasında bir görüşme daha yapılır. Saatlik $11 stajyer ücreti teklif edilen Jeff, teklifi kabul eder ve okul takvimini düzenledikten sonra haftada 40 saat olmak üzere Riot Games’te çalışmaya başlar. Böylece Riot Games, Paul Bellezza’dan sonra Jeff Jew’i de stajyer olarak bünyesine katar.

“İlk başladığımda ortada neredeyse hiçbir şey yoktu. Ofis çok karanlıktı ve sıkışıktı. Riot’un bize gösterdiği tek şey, beyaz ekranın üzerinde oradan oraya koşan iskeletlerdi. Yani aslında işe çizim taslaklarından başladık.” diye anlatıyor o günleri Jeff Jew.

Zaman içinde takımını yavaşta olsa genişleten Riot Games, kurulduktan 2 ay sonra Steve “Guinsoo” Feak’i bünyesine katar. DOTA All-Star’ın orijinal tasarımcı kadrosu arasında bulunan Steve, Riot’un ilk büyük transferi diyebiliriz.

Oyunun ilk adı; Onslaught

Her oyun çeşitli yaratım ve yapım aşamalardan geçer. Oyunun ismi ise bu aşamalarda sürekli değişiklik gösterebilir. League of Legends’ın da düşünülen ilk ismi “Onslaught” imiş. İki üsten gelen minyonları temsil etmesi amacıyla böyle bir isim düşünmüşler. Toplanan ekip Onslaught diye adlandırdıkları oyunları üzerine saatlerce çalıştılar ve oyun için orijinal karakterler yaratmaya odaklandılar. Ekibin ana hedefi, 2007’de San Francisco’da yapılacak ‘Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda oyunlarını tanıtabilmekti. Bunun için 4 aylık bir ürün hazırlık sürecine girdiler.

Konferans günü geldi çattı. Brandon Beck ve Merrill, oyunlarının geliştirebildikleri kadarını GDC’de tanıttılar. Tanıtımın ardından çeşitli yayın şirketleri ile görüşme yapan ikili, bu görüşmelerin sonunda negatif bir sonuçla karşılaştı. Bunun sebebi ise ikilinin oyunu belli bir fiyata karşı satışa çıkarmak yerine, oyunun ücretsiz olmasını ve sadece oyun içi satın alımlardan oluşacak bir gelir planı yapmak istemeleriydi. O zamanlar Kuzey Amerika’da böyle bir gelir sistemi yaygın değildi ve şirketler bu planda gelecek görmediler.

Konferansın sonuna doğru melek yatırımcılar ve ailelerinden aldıkları destek sayesinde 1,5 milyon dolarlık bir kaynak oluşturan Brandon ve Marc, yeterli yatırımı oluşturamasalar da bir süre daha devam etmelerini sağlayacak kadar yatırımla evlerine geri döndü.

Yolculuk ne kadar uzun olursa, karşılaşılacak engellerin sayısı da bir o kadar fazla olur. 2008’de ekip içerisinde bir fikir ayrılığı oldu ve kemik kadrodan dört kişi Riot Games’ten ayrıldı. Bunun sebebi ise ekipten ayrılan kişilerin bir “DOTA Klonu” yapmaya çalışmaları. Fakat Brandon ve Marc, kendine özgü mekanikleri ve karakterleriyle, oyuncu odaklı yepyeni bir oyun yapmak ister. Bu dönemde de Onslaught ismi League of Legends: Clash of Fates oluyor.

2008 yazında Benchmark ve FirstMark Capital şirketleri, Riot Games’e destek verir. Bu destekler ile birlikte şirketin kaynağı 7 milyon dolara kadar yükselir. Bu sermayeyi iyi değerlendirmek isteyen ekip, 7 Ekim 2008’de oyunu tüm kamuoyuna duyurur ve Nisan 2009’da oyunun ilk kapalı betası başlar.

İlk beta yayını; League of Legends : Clash of Fates piyasaya sürülür!

Oyunu, ilk çıkışında 20 şampiyon ile piyasaya sürmeyi planlayan Riot Games, kapalı beta sürecinde yaptığı analizlerin sonucunda bu sayının çok az olduğunu ve rekabeti yeterince hissettiremediğini anlar. Şampiyon sayısının 20’den 40’a çıkmasını planlayan şirket, 12 yeni tasarımcı ile anlaşır. Fakat bu tasarımcıların yarısından fazlası henüz stajyer konumundaki öğrencilerdir. Buna rağmen ekip, çok kısa bir sürede planlamayı yapmak zorundadır çünkü Riot’un kasasındaki para sadece 6 aylık bir süreci karşılayabilmektedir. Planladıkları gibi de yaparlar ve kapalı beta sadece 6 ay sürer.

Hayatta hangi işi yaparsanız yapın, her zaman aynı kulvarda rekabet etmek zorunda kalacağınız şirketler ve insanlar bulunacak. İşte bu gerçekten League of Legends da kaçamıyor. Riot Games, LoL’ün kapalı beta sürecini tasarlarken, DOTA’yı tasarlayan orijinal ekip, S2 Games ve Frostburn Studios gibi büyük şirketlerle anlaşarak, Heroes of Newerth adındaki yeni bir MOBA oyunu üzerinde çalışmaya başlar.

Her iki oyunun da kapalı beta süreci hemen hemen aynı zamanda başlar fakat ortada şöyle bir durum vardır; Heroes of Newerth’in kadrosu hem daha tecrübeli, hem daha fazla kaynağa sahiptir. Hem de ellerinde çok daha iyi bir oyun vardır. İki oyunun da kapalı betası başlar ve işler League of Legends için hiç de iç açıcı gözükmemektedir.

Oyuncu sayısında HoN, LoL’ü neredeyse ikiye katlar. League of Legends için yolun sonu gibi gözükürken, kapalı betanın sonunda her iki şirketin de oyun ekonomilerini açıklaması ile her şey bir anda değişir.

LoL’un ücretsiz olması kurtuluşlarını sağlar!

Riot Games, oyuncularına tamamen ücretsiz bir oyun vaat edip, oyun içi satın alımlardan gelir elde edecek iken, Heroes of Newerth, oyunları için belli bir çıkış fiyatı biçer. Riot’un iş planına yıllardır alışkın olan Asyalı oyuncular, bir anda HoN oynamayı bırakıp LoL’e geçiş yapar. Ekim 2009’da tamamen çıkış yapan League of Legends’ın ibresi, işte bu kararla birlikte yükselişe geçer.

Riot, oyunun ilk çıkışında Avrupa operasyonlarını yönetmek için bir şirketle anlaşır. Fakat anlaşılan şirket ile değerleri uyuşmaz ve iş kötü yönetilir. Avrupa’da kötü bir gidişata sahip olmak istemeyen Riot Games, Avrupa operasyonunu üzerine alır ve 53 gün içinde kendi Avrupa data merkezlerini kurar. İşler buradan sonra Avrupa’da da düzene girer.

Tencent, Riot Games’i satın aldı

Riot Games, 2009’da 1,29 milyon dolar, 2010’da 17,25 milyon dolar, 2011’de ise 85 milyon dolar elde eder. Şirketin ve League of Legends’ın kaderi, 2011’deki gelişmeyle birlikte tamamen değişir. 2011’de Çin’in ve dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Tencent, Riot Games’in %93’ünü 400 milyon dolara satın alır. Ve aynı yıl ilk espor turnuvaları Dünya Şampiyonası düzenlenir.

League of Legends, 2011 yılında yaptığı ilk Dünya Şampiyonası’ndan bu yana çok yol kat etti. Ufacık bir dükkanda tohumları ekilen oyunun şirketi, şu anda 20 dönümlük bir kampüste işlerini ilerletiyor. 20 bin kullanıcısını nasıl arttıracağını düşünen LoL, şu anda günlük 8 milyon kullanıcıya ev sahipliği yapıyor. Riot Games’in bilinen geçen yılki geliri 1.7 milyar dolar. League of Legends çıkış yaptığı alfa sürümünden itibaren 270’e yakın güncelleme almıştır.

Riot Games, 20 şampiyonla çıktığı yola şu anda 140’dan fazlasıyla devam ediyor. LoL’ün başarısı sayesinde yönünü farklı oyunlara da çeviren şirket, Legends of Runeterra, Teamfight Tactics ve VALORANT gibi oyunları sevenleriyle buluşturdu ve daha nicesinin de yolda olduğunu açıkladı.

Avrupa ve Kuzey Amerika Ligleri 2012’de, Riot Games Türkiye Ofisi ise 2013 yılında kurulmuştu. Bebek adımlarıyla ilerleyen Riot, şu anda 12 farklı profesyonel lige sahip.

  • LCS
  • LEC
  • LCK
  • LPL
  • CBLOL
  • LCL
  • LJL
  • LLA
  • OPL
  • PCS
  • VFŞL
  • VCS

Bunların yanı sıra, Worlds ve MSI olarak iki farklı dünya turnuvası yapılıyor.

League of Legends Nasıl Oynanır?

League of Legends, indirmesi ve oynaması tamamen ücretsiz bir çevrimiçi oyun. Riot Games’in kendi resmi sitesinden bir hesap açıp, oyunu indirdikten sonra giriş yaparak serüvene başlayabilirsiniz. Roller, her ne kadar oyun kendi içerisinde dallara ayrılsa da roller hakkındaki gerekli bilgiye sitemizden ulaşabilirsiniz.

Oyunun Yasak Olduğu Ülkeler

League of Legends, Amerikan hükümetinin verdiği karar neticesinde İran ve Suriye’de yasaklandı. Bu bölgelerden oyuna bağlanmaya çalışan oyunseverler karşılarında “ABD kanun ve yönetmelikleri nedeniyle, ülkenizdeki oyuncular League of Legends’a şu anda erişim sağlayamamaktadır.” şeklinde bir uyarı görüyorlar. Hükümetler arası çıkan anlaşmazlık ve yaptırımlar neticesinde oyunun bu bölgelerde oynanmasına izin verilmiyor.


1 yorum
Username
Ömer Etka Yılmaz

efsane