Dota 2 The International Tarihi

Dota 2 The International Tarihi

Burak Zanbak Burak Zanbak 05-06-2020

Kuruluş Yılı: 2011

Düzenlendiği Ülke: Almanya, Amerika, Çin

2020 Turnuva Sistemi: Round Robin Grup Aşamaları- Çift Eleme Usulü Playofflar

Tüm Zamanların En Yüksek Anlık İzleyici Sayısı: 1.968.497

Turnuvadaki Takım Sayısı: 16

Tüm Zamanların Bilinen Ödül Havuzu: 34,330,068 Dolar

Dota 2, 2011 yılında kapalı betasının oyuncularla buluşmasının ardından ciddi bir ilgi gördü ve online oyun deneyimini kökünden değiştirdi. Dota 2’nin sürekli büyüyen ve rekabetçi oyuncu tabanı hem yeni oyuncuları hem de tecrübeli eski Dotacıları içinde barındırıyordu. Bu noktada oyunun geliştiricisi ve dağıtımcısı Valve, Dota 2’yi daha geniş kitlelere tanıtmak ve ürünü iyi bir MOBA’dan kültürel bir fenomene dönüştürmek için dahiyane bir fikir buldu. Dota 2’nin reklamını, oyuna ve gelişmiş mekaniklerine yeterince aşina olmayan reklamcılara bırakmak yerine, en iyi oyuncuların kendilerinin yapması gerektiğine karar verildi.

Diğer takım sporlarında olduğu gibi Dota 2’de de kazanmak için bir stratejiniz, oyun içi planınız ve bunları uygulayabilecek mekanik yeteneğiniz olması gerekir. Rekabet oyuncu gelişimini, oyuncu gelişimi ise rekabeti körükler ve deneyimin devamı için, Ouroboros misali bir döngüye girilir. Bu aşamada Valve, dünya çapında ses getirmek için 2011’de Almanya’nın Köln şehrinde yapılan Gamescom 2011 etkinliği çerçevesinde,  The International turnuvasını düzenler ve o sırada dünyanın farklı bölgelerinden en iyi 16 takımı turnuvaya davet eder. Belirlenen ödül havuzu 1.6 milyon dolardır. Turnuva ve dağıtılacak olan ödül, esporlar için bir dönüm noktası olur.  Çoğu genç yaşta olan oyuncuların en iyilerine  dağıtılacak olan bu büyük ödül, orta vadede yatırımcıların sektöre olan yaklaşımını değiştiren ve oyuncuların online oyunlara bir meslek olarak bakmasını sağlayan en önemli etkenlerden biri olmuştur.

Zamanın en iyi 16 Dota 2 takımı Köln’de buluşur ve turnuva başlar. 4’er takımlı 4 grupta birer maçlık seriler üzerinden oynanan grup aşamaları sonunda gruplarda ilk iki sırayı alan takımlar Winner’s Bracket’e çıkarken son iki sırayı alan takımlar Loser’s Bracket’e düşerler. Birer maçlık seriler, Winner’s Bracket ve Loser’s Bracket’in finaline kadar devam eder ve bu iki eşleşme, 3 maç üzerinden oynanır. Nihayetinde  Winner’s Bracket’i, Schyte Gaming’i 2-0’la geçen CIS ekibi Natus Vincere kazanarak büyük finale çıkar. Loser’s Bracket finaline düşen Schyte Gaming’in yüzü, orada da gülmez ve Ehome 2-1’lik skorla büyük finaldeki yerini alır. 5 maçlık seri üzerinden oynanan büyük final, Natus Vincere’nin 3-1’lik galibiyeti ile sonuçlanır ve böylece, ilerde bir espor geleneğine dönüşecek olan The International turnuvasının ilkini; Artstyle, Dendi, XBOCT, Puppey ve LightofHeaven’den oluşan efsane kadrosuyla Natus Vincere kazanır. Ekip 1 milyon dolarlık büyük ödülün sahibi olurken, ikinci Ehome ise, hiç de küçük sayılmayacak 250.000 dolarlık ikincilik ödülü ile evine döner.

Turnuva hem Dota 2’nin tanıtımındaki görevini beklentilerin de üstünde karşılamış hem de ticari olarak büyük bir başarıya ulaşmıştır. Valve, turnuvayı her yıl düzenlenecek olan geleneksel bir etkinliğe dönüştürürken The International (TI) , profesyonel olarak Dota 2 oynayan sayısız oyuncunun her birinin kazanma hayalini kurduğu prömiyer bir etkinliğe dönüşmüştür. 2019 Ağustos’ta Şangay’da düzenlenen TI 9’da dağıtılan toplam ödülün 34.330,068 dolar olması, Dota 2’nin ve espor branşının 8 yılda kaydettiği aşamayı gözler önüne serer.  TI 9, öncülleri  gibi şimdiye kadar yapılan en büyük Espor organizasyonudur. Valve ilk TI’ın geleneğini koruyarak her yıl 1.6 milyon dolarlık bir ödül havuzuyla turnuvayı destekler. Havuzun geri kalanını ise, Battle Pass satışlarından gelen %25’lik pay oluşturur. Bir başka deyişle, Dota 2 topluluğu her yıl oyunun en iyi takımlarını cömertçe ödüllendirir ve oyunun organik gelişiminde hayati bir rol oynar. The International’ın dünya çapındaki başarısı, yatırımcıların ve üçüncü parti organizasyonlarının Dota 2 espor sahnesine katılmasını sağlar. Böylece Dota 2, süreç içerisinde gerek yerel gerekse global olarak en sıkı rekabetlerin yaşandığı ve oyun topluluğunun yine oyun topluluğu tarafından beslenerek büyütüldüğü, dünyadaki en büyük espor platformu olarak karşımıza çıkar.  İşte Dota 2 ve Espor dünyasının en büyük organizasyonu olan The International’ın şampiyonları;

TI 1 - Natus Vincere (Artstyle, Dendi, XBOCT, Puppey, LightofHeaven)

TI 2 - Invictus Gaming (Zhou, Ferrari_430, YYF, ChuaN, Fatih)

TI 3 - Alliance (Loda, S4, AdmiralBulldog, EGM, Akke)

TI 4 - Newbee (Hao, Mu, xiao8, Banana, Sansheng)

TI 5 - Evil Geniuses ( Fear, SumaiL, UniVeRsE, Aui_2000, ppd)

TI 6 - Wings Gaming (shadow, bLink, Faith_bian, y’, iceice)

TI 7 - Liquid (MATUMBAMAN, Miracle-, MinD_ControL, GH, Kuroky)

TI 8 - OG (ana, Topson, Ceb, JerAx, N0tail)

TI 9 - OG (ana, Topson, Ceb, Jerax, N0tail)

2020 yazında Stokholm’de düzenlenmesi planlanan TI 10, pandemi sebebi ile Valve tarafından süresiz ertelenirken, Dota 2 tutkunlarının ve oyunseverlerin maalesef bu büyük organizasyon için biraz daha beklemesi gerekecek gibi görünüyor.


Comment Empty

Henüz bir yorum yapılmadı.

0 yorum