Bir Motor, Birkaç Haydut ve Sınırsız Freak – DAYS GONE

Bir Motor, Birkaç Haydut ve Sınırsız Freak – DAYS GONE

Çok beklediğimiz, hepimizi heyecanlandıran ve sonunda müthiş bir survival deneyimi sunmasını beklediğimiz oyun “Days Gone” sonunda çıktı. “Sony”e özel olarak çıkan bu oyun açıkçası fazlasıyla hype edildi ve herkesi meraklandırdı. Herkesin de bildiği gibi “Sony”e özel çıkan oyunlar firmalar arasında ki rekabeti de hesaba katınca genellikle kullanıcılar tarafından beğeni toplayan ve özel yapımlar olmuşlardır, bunlar başlıca “God of War, Bloodborne, Uncharted 4: Bir Hırsızın Sonu Horizon: Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man”.

“Days Gone” ne yazık ki bu efsanelerden biri olamadı. Bence temel sebebi oyunun yapımcı stüdyosu olan “Bend Studios” ve onların bu tarz bir AAA oyununda tecrübesiz olmaları. Çünkü gerçekten güzel bir oyun yapma çabasını oyunda hissedebiliyoruz ancak basit kaçan noktalar ve teknik hatalar oyunun inceleme puanlarını da ortalama seviyede tuttu fakat kimi incelemelerde ise yüksek denebilecek puanlarda karşımıza çıktı. Başlıca inceleme puanlarını aşağıda görebilirsiniz;

  • Metacritic: 7.2 puan
  • IGN: 6.5 puan
  • IGN İtalya: 8.0 puan
  • IGN İspanya: 8.0 puan
  • Digital Spy: 60 puan
  • Digital Trends: 5.0 puan
  • Game Blog: 6.0 puan
  • Guardian: 60 puan
  • PlayStationTrophies: 90 puan
  • Trusted Reviews: 7.0 puan

Oyunun Hikayesi

Oyunu kısaca spoiler vermeden özetlemeye çalışalım, “Deacon” adlı karakterimiz ile kıyamet sonrası dönemde ve açık dünyada geçen bir hikâyeyi oynuyoruz. Oyunda çok sevdiğimiz motorumuzu ve kendi itemlerimizi geliştirebiliyoruz. Bu şekilde RPG ögelerinin de belirli bir öneme sahip olduğunu söyleyebiliriz ancak survival modu ve kıyamet sonrası dönemin verdiği gerilim hissi daha ön planda çünkü oyunda bir süre sonra gelişmek veya item bulmak/oluşturmak zorlayıcı olmuyor.

Bir yanda oyunda “Freak” diye geçen zombilerle bir yanda da bu durumdan kurtulan insanlarla mücadeleler içinde bir hikâyeyi işliyoruz. Benim şahsi görüşüm bu hikâyeyi anlatma kısmı çok daha iyi olmalıydı, haritada hissettiğimiz gerilim ve atmosfer muhteşemken bizi daha fazla bağlayacak bir hikâye olmalıydı. “Last of Us”ı örnek vermek belki fazla olabilir ama hangimiz “Joel” ve “Ellie” ilişkisine derinden bağlanmadık?

Teknik Anlamda Sınıfta Kaldı

Bunlar yine de oyunun ortalama puan almasında ki tek sebepler değil. Herkesin genel rahatsızlığı inanılmaz FPS düşüşleri ve özellikle insanlar da ki yapay zekânın çok zayıf olması. Bu denli gergin ortam yaratan survival ağırlıklı bir oyunda bunun daha iyi olmasını beklerdim. FPS konusu ise özellikle PS4’te çok sorun oluyor. Oyunu PS4’ten sonra PS4 Pro’da oynayan kişiler grafik ve performans anlamında ciddi bir gelişme olduğunu belirtiyor ancak PS4 Pro’da da bu konu rahatsızlık vermeye devam ediyor.

Yine de bütüne baktığımızda günde birkaç saat ayırarak yaz aylarında oynanabilecek çıtır ama keyifli dediğimiz oyunlardan olduğunu düşünüyorum. Fakat şu an fiyat bu noktada ve oyunda yazılımsal sıkıntılar varken almak yerine Haziran ayında gelmesini beklediğim bir güncelleme ile oyunu biraz daha ucuzladığı ve hataların giderildiği bir zaman almanın çok daha mantıklı olacağını düşünüyorum. Oyunda ki her şeyi ele aldığımızda ise genel anlamda güzel ancak gelişmesi gereken bir oyun bu sebeple ortalama bir puan alıyor bizden.

Flank İnceleme Puanı: 70


Comment Empty

Henüz bir yorum yapılmadı.

0 yorum